De vragen die we krijgen zijn vaak onder te verdelen in grofweg 3 categorieën:
- Ik wil Beter Gevonden worden op internet
- Ik wil meer verkopen halen uit mijn website
- Ik wil weten wat mijn online marketing inspanningen opleveren
Beter Gevonden worden
Als je meer bezoekers op je website wilt, is dat op korte termijn te realiseren met SEA (adverteren). Wil je een goeie positie behalen in de organische (niet betaalde) zoekresultaten? Dan moet je je pijlen richten op SEO (zoekmachine optimalisatie). Voor beide takken van sport is het noodzakelijk om voorafgaand aan de werkzaamheden een uitgebreid zoekwoorden onderzoek uit te laten voeren.
Meer verkopen generen
Het kan ook zo zijn dat er wel voldoende bezoekers op je website komen, maar dat deze geen aanvraag of verkoop doen. Je kunt je dan in eerste instantie het beste focussen op conversie optimalisatie.
Opbrengsten in kaart brengen
Als je maandelijks erg veel tijd kwijt bent aan het versturen van de nieuwsbrief, is het interessant om te weten hoeveel dit daadwerkelijk oplevert. Misschien blijkt uit statistieken wel dat je je tijd beter aan SEO of SEA kunt besteden. Om achter deze informatie te komen, is het noodzakelijk om Google Analytics op de juiste manier in te richten.